Op 3 en 4 oktober 2024 vond de tweede fysieke bijeenkomst van het internationale SelfSDG-project plaats. IES Cristóbal de Monroy is de coördinator van het project en had dit keer het genoegen de bijeenkomst te organiseren. Leden uit Slowakije, Roemenië, Duitsland en Nederland werkten twee dagen lang in onze faciliteiten.
Alle vertegenwoordigers waardeerden zowel de werkomgeving als het goede werk van de studenten zeer. De studenten verwelkomden hen direct bij aankomst en gaven later uitleg over de activiteiten die in voorgaande jaren rond de SDG’s zijn uitgevoerd. Ook twee studenten van de beroepsopleiding Softwareontwikkeling namen actief deel aan de vergaderingen en deelden hun inzichten. Zoals vaak gebeurt bij grote gelegenheden, viel de actieve rol en het initiatief van onze studenten opnieuw op.
Wat het SelfSDG-project betreft, boeken we nog steeds grote vooruitgang. De mobiele applicatie die ontwikkeld wordt om bewustwording te vergroten en met de SDG’s aan de slag te gaan, begint steeds meer vorm te krijgen. Binnen enkele weken zullen we zelfs een eerste voorstel hebben dat we kunnen gaan testen.
Je kunt de video bekijken die is opgenomen door de lokale pers, “La Voz de Alcalá”: https://www.youtube.com/watch?v=dsm7xnJY9yw